12 February 2010

Apa itu ''HIJAB''..?


Apa itu ''HIJAB''..?
..Ia adalah penutup dan sesuatu yg dapat ditutupi dengan nya.
..Maka, HIJAB dan penutup (keadaan bertutup) ia adalah fitrah bagi seorang wanita,
bile mana dia tidak suka seseorang melihat kepadanya.Lebih2 lagi kalau dia adaLah seorang wanita islam yang bersifat pemalu.
..DiSamping itu juga, sesuatU yang berharga lagi bernilai perlu kepada p’meliharaan yang sempurna di mata, dan perlu kepada keadaan tertutup dan penjagaan yang rapi..
..Akan tetapi, perintah ini telah dicemari dengan fesyen dan ia merupakan punca utama tercabutnya sifat malu daripada diri seseorang wanita.
..HIJAB itu adalah lambang wanita yang merdeka..
..Pada zaman Nabi s.a.w, orang2 fasiq akan mengacau wanita2 apabila mereka keluar di waktu malam.Maka, apabila mereka melihat wanita itu berhijab mereka meninggalkan nya dan berkata: ''ini wanita merdeka..'' dan apabila wanita itu tidak berhijab, mereka akan berkata: ''ini adalah hamba, lalu mereka akan mengganggunya.
maka ALLAH menurunkan ayat HIJAB......
..InI adalah perintah ALLAH dalam kitab nya terhadap wanita mukmin..
..Oleh yang demikian, marilah kita renung kan, bagaimanakah hakikat berhijab yang sebenarnya....
..Renung2 kan laaa wahay W.A.N.I.T.A sekelian...(^_^)


''Awak betulkan niat bila nak berpurdah, jangan la terkesan dengan cerita Ayat2 Cinta & seangkatan dengannye.. Niat betul, ALLAH akan bantu.. Semua orang boleh pakai, tak di khususkan pada orang yang baik2 sahaja or belaja agama..Bila kita ada niat untuk mengislahkan Diri kita, kita akan mudah mendapat Hidyat(petunjuk) dari AllAh.. Semoga ALLAH makbulkan keinginan awak untuk berpurdah,, amin~!! (: ''

3 comments:

Putera Tidur said...

Nice one (^_^)

MaynaRazak said...

org arb kate hijab tuh tudung..

MaynaRazak said...

org arab kate hijab tu tudung